Sortowanie
Źródło opisu
Katalog centralny
(6)
Forma i typ
Książki
(6)
Publikacje naukowe
(3)
Publikacje dydaktyczne
(1)
Dostępność
dostępne
(11)
Placówka
BD65 (Krasnobrodzka 11)
(2)
CN1 (św. Wincentego 85)
(3)
WP130 (św. Wincentego 85)
(6)
Autor
Bielecka-Prus Joanna
(1)
Brzezińska Anna Weronika (1977- )
(1)
Chomczyńska-Rubacha Mariola
(1)
Hulewska Aleksandra (1974- )
(1)
Kos Ewa (1982- )
(1)
Kupisiewicz Czesław (1924- )
(1)
Nowak Andrzej psycholog) (1953-
(1)
Rycielska Ludmiła
(1)
Słomska Justyna (1978- )
(1)
Urbaniak-Zając Danuta (1957- )
(1)
Winkowska-Nowak Katarzyna
(1)
Rok wydania
2010 - 2019
(3)
2000 - 2009
(3)
Okres powstania dzieła
2001-
(3)
1901-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(6)
Język
polski
(6)
Odbiorca
Studenci
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Temat
Szkolnictwo
(2)
Antropologia społeczna
(1)
Badania jakościowe
(1)
Bernstein, Basil B (1924-2000)
(1)
Chłopcy
(1)
Dziewczęta
(1)
Edukacja regionalna
(1)
Gender
(1)
Komunikacja społeczna
(1)
Kształcenie
(1)
Kultura
(1)
Metodologia
(1)
Nauczanie na odległość
(1)
Pedagogika
(1)
Rola społeczna
(1)
Tożsamość płciowa
(1)
Wychowanie
(1)
Wychowanie seksualne
(1)
Wychowanie w rodzinie
(1)
Zastosowania internetu w edukacji
(1)
Zastosowania multimediów w edukacji
(1)
Gatunek
Podręcznik
(2)
Opracowanie
(1)
Dziedzina i ujęcie
Edukacja i pedagogika
(3)
6 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Bibliografia strony 208-215. Indeksy.
Dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i kulturoznawstwa oraz dla pracowników naukowych z dziedziny nauk społecznych.
Synteza dotychczasowych badań nad płcią podejmująca zagadnienia istotne z perspektywy zrozumienia jej społecznych i pedagogicznych kontekstów.Ukazuje relacje między teoriami płciowości, tożsamością płciową oraz światem,w którym żyją dziewczęta/kobiety i chłopcy/mężczyźni.Analizuje skutki tzw. praktyk rodzajowych dla rozwoju ludzi poddanych, głównie formalnym, oddziaływaniom edukacyjnym.Przedstawia scenariusze rozwojowe uczniów i uczennic w zależności od różnych konfiguracji wpływów rodzajowych.Omawia funkcję edukacji w kulturowym wytwarzaniu znaczeń związanych z płcią.Książka dla studentów pedagogiki, psychologii, socjologii i kulturoznawstwa oraz dla pracowników naukowych z dziedziny nauk społecznych i humanistycznych.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21702 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Wykłady z Pedagogiki)
Bibliografia na stronach [287]-299. Indeks.
Książka poświęcona jest badaniom jakościowym w pedagogice, przedstawia ich miejsce w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych. Szczegółowo opisuje dwie metody: wywiad narracyjny i obiektywną hermeneutykę, prezentuje ich założenia, zasady interpretacji materiału empirycznego, na przykładach wyjaśnia ich praktyczne zastosowanie. Intencją autorek jest nie tylko przedstawienie wymienionych metod badawczych, ale także zwrócenie uwagi na organizację procesu badawczego i interpretacji zgromadzonych danych, teoretyczne uwarunkowania i konsekwencje decyzji badacza co do wyboru paradygmatów badawczych. Praca jest oryginalnym polskim opracowaniem problematyki empirycznych badań jakościowych w pedagogice. Większość książek na ten temat, które pojawiły się na polskim rynku w ostatnich latach, to tłumaczenia. Książka autorstwa polskich badaczek może wypełnić pewną lukę w metodologii nauk społecznych i humanistycznych w Polsce.
Wprowadzenie (Danuta Urbaniak-Zając) * Rozdział 1. Jakościowa orientacja w badaniach pedagogicznych (Danuta Urbaniak-Zając) * 1.1. Pozycja badań jakościowych w tradycyjnym modelu empirycznych badań pedagogicznych * 1.2. Konsekwencje podporządkowania się nauk społecznych pozytywistycznemu modelowi nauki * 1.3. Nieautonomiczność metody badawczej * 1.4. W labiryncie badań jakościowych * 1.4.1. Między naturalizmem a konstruktywizmem (konstrukcjonizmem) * 1.4.2. Między opisem a uczestnictwem * 1.4.3. Zakończenie * Rozdział 2. Wywiad narracyjny jako metoda badań empirycznych (Ewa Kos) * 2.1. Teoretyczne założenia metody * 2.1.1. Status narracji autobiograficznej * 2.2. Sposób pozyskiwania materiału badawczego i metodyka interpretacji * 2.2.1. Przebieg wywiadu narracyjnego – gromadzenie materiału empirycznego * 2.2.2. Proces interpretacji danych narracyjnych w koncepcji F. Schützego * Rozdział 3. Przykład interpretacji narracji z wykorzystaniem metody F. Schützego („…ja nie bałam się robić w życiu tego, czego chcę, i nie bałam się chcieć…”) (Ewa Kos) * 3.1. Nawiązanie kontaktu z narratorką i przebieg wywiadu * 3.1.1. „Zachęta” do opowiadania i jej ratyfikacja przez narratorkę * 3.2. Charakterystyka etapów interpretacji narracji * Rozdział 4. Obiektywna hermeneutyka jako metodologia i metoda badań empirycznych (Danuta Urbaniak-Zając) * 4.1. Geneza metody * 4.2. Przedmiot zainteresowania obiektywnej hermeneutyki * 4.2.1. Obiektywne struktury znaczenia i latentne struktury sensu * 4.2.2. Tekst i protokół * 4.3. Poznawczy status reguł generujących działania oraz struktur sensu i znaczenia * 4.4. Autonomia życiowej praxis i struktura przypadku * 4.5. Zasada uogólniania wyników badań – struktura przypadku jako dialektyka ogólności i szczególności * 4.6. Metodyka interpretacji * 4.6.1. Zasady obiektywno-hermeneutycznej interpretacji * 4.6.2. Technika interpretacji – od opowiadanych historii do struktury przypadku * 4.7. Krytyczne podsumowanie metodologii i metodyki obiektywnej hermeneutyki * Rozdział 5. Obraz zawodu pedagoga kształtujący się u studentów kierunku pedagogika – przykład zastosowania obiektywnej hermeneutyki (Danuta Urbaniak-Zając) * 5.1. Sformułowanie problemu badawczego (określenie przypadku) * 5.2. Ocena protokołu (umiejscowienie interakcji) * 5.3. Budowanie historii i porządkowanie wariantów znaczeń (Lesarten) * 5.4. Elementy (hipotezy) struktury przypadku * Uwagi końcowe * Załącznik. Transkrypcja prezentowanej narracji * Bibliografia * Indeks nazwisk
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 57452 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 21688 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Bibliogr. prac B. Bernsteina s. 362-366, bibliogr. prac o B. Bernsteinie s. 367-368 oraz bibliogr. s. 335-356 i przy rozdz. Indeksy.
Pierwsze całościowe omówienie dorobku Basila Bernsteina, w którym autorka:* przedstawia model transmisji kultury w obszarze socjolingwistyki i socjologii edukacji;* porządkuje podstawową terminologię dotyczącą procesu transmisji kultury w rodzinie i szkole;* analizuje wkład Bernsteina w rozwój nauk społecznych, poddając krytyce omawiany model oraz wskazując dalsze kierunki badań.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 316 C (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 16319 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Bibliogr. s. 423-439 i przy pracach. Indeksy.
Książka prezentuje dzieje zainteresowania edukacją regionalną oraz sposoby badania, opisywania i interpretowania różnic kulturowych. Z perspektywy różnych dyscyplin nauk humanistycznych i społecznych pokazuje, jak odmienne mogą być podejścia do wiedzy o środowisku lokalnym i zjawisk kulturowych zachodzących w najbliższym otoczeniu. Przedstawia również propozycje sposobów nauczania o poszczególnych elementach dziedzictwa kulturowego, takich jak zwyczaje ludowe, tradycyjne stroje i potrawy. Zawiera przykłady praktycznego wykorzystania wiedzy dotyczącej regionu nie tylko w szkole, ale również w życiu codziennym.Książka skierowana jest do studentów pedagogiki, socjologii, etnologii, kulturoznawstawa, ale także nauczycieli prowadzących zajęcia w ramach międzyprzedmiotowej ścieżki Edukacja regionalna - dziedzictwo kulturowe w regionie.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 2 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49279 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 4652, 15427 (2 egz.)
Książka
W koszyku
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Bibliogr. s. 124-[126]. Indeksy.
Książka prof. Kupisiewicza jest systematycznym i zwięzłym przybliżeniem reform w obrębie szkolnictwa, jakie przeprowadzano w XX wieku, głównie w Europie i Stanach Zjednoczonych. Analizując rozległe inspiracje filozoficzne i moralne, jakie wpłynęły w rezultacie na myśl pedagogiczną, pokazuje, jak zmieniały się koncepcje wychowania, zakres obowiązków ucznia, a także sama instytucja szkoły.Autor w krytyczny sposób śledzi próby zreformowania, czy też przebudowania szkoły, od dominującej jeszcze na początku XX wieku szkoły herbartowskiej, przez progresywizm, nowe wychowanie, esencjalizm, alternatywizm (łącznie z ruchem tzw. szkoły otwartej), aż do pedagogiczny integryzm. Każdy z rozdziałów pracy poświęcony jest innemu nurtowi i prezentuje jego główne założenia, tezy, ale także i krytykę. Jednym słowem, jest to ciekawa wycieczka po historii myśli pedagogicznej w XX wieku i jej społecznych efektach.
Ta pozycja znajduje się w zbiorach 3 placówek. Rozwiń listę, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Egzemplarze są dostępne wyłącznie na miejscu w bibliotece: sygn. 49283 (1 egz.)
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 5757, 63, 5201 (3 egz.)
Książka
CD
W koszyku
Szkoła w dobie Internetu / redakcja naukowa Andrzej Nowak, Katarzyna Winkowska-Nowak, Ludmiła Rycielska. - Wydanie pierwsze. - Warszawa : Wydawnictwo Naukowe PWN, 2009. - 247, [1] strona : ilustracje ; 21 cm + dysk optyczny (CD-ROM).
(Krótkie Wykłady z Pedagogiki)
Bibliografia strony 225-231. Indeksy.
Obserwowany w ciągu ostatnich lat rozwój mediów spowodował ich zwiększającą się obecność w różnych dziedzinach życia. W książce skoncentrowano się przede wszystkim na współczesnej młodzieży, mediach i edukacji z punktu widzenia socjologii, psychologii i informatyki, co świadczy o jej wyjątkowości na rynku. Zaprezentowano w niej wyniki badań przeprowadzonych w polskich szkołach. Współczesna szkoła działa w warunkach, w których uczniowie mają dostęp do nowoczesnych technologii informacyjnych i powinna być do tego odpowiednio przygotowana. Celem takiego przygotowanie ma być umiejętność wykorzystania mediów do osiągnięcia celów dydaktycznych i wychowawczych. Autorzy starają się wyjaśnić socjologicznie główne problemy związane z mediami w środowisku szkolnym, odnoszą się do zjawiska kształcenia przez Internet oraz podają praktyczne rozwiązania i działania dla nauczycieli.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 20727 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej